mandag 6. februar 2012

Hardt og puste

Når det er kaldt og råt ute er det ikke så lett og være meg.
Kanskje blir jeg ekstra var for været.
Kroppen reagerer på været,grunnet min fibromyalgi.
Jeg har også en diagnose som heter Kols,det er en lungesykdom.

Det er nå 1 år siden diagnosen ble stilt.
Husker det så godt.
Var inne grunnet mye utredning,,og den diagnosen som de kom med ,,ja det var et sjokk.
Jeg trodde selv det var spredning av annet guffne greier.godt det da haha

Jeg hadde plutselig ikke lenger kronisk halsbetenelse,
det var kols,kronisk obstruktiv lunge sykdom.
wow hva nå..

Jeg tok det sånn at jeg tenkte nå må jeg trene,,turer så godt jeg kan.
Musklene i kroppen er tynnslitte,,men nå skal det jobbes.
Det er ikke altid så lett som det sies,,grunnet energinivået,hvor er det.
Om viljen i hodet sier en tingmmså sier kroppen en helt annen ting.

Jeg vet jeg gjør så godt jeg kan.
Jeg er liten og spe
min vekt er nå oppi 47 kg,,har mistet mange kg på veien her.

Må smile litt,,jeg tenker når jeg skriver,jaja en dag er jeg sikkert mye mer.

Dette med kolsen gjør noe med hodet også,tanker,følelser i hverdagen.
Ikke bare for meg men for dem rundt meg.
Min største skrekk i livet er og være en byrde.
Det unner jeg ikke mine nærmeste kjære.

Nå er det natt og kroppen trenger hvile,

1 kommentar:

heidi sa...

Så sterkt å lese her. Og det er så sant at man ikke trenger visdom for å være noe for andre. Det holder å være til stede. Åh, det er så fint. Jeg ønsker deg gode dager til tross for tøffe tak!